Iltaa,

Juu vielä ei ole nukkumatti tullut, mutta toivotaan, että se hiippailee oven takana ja sillä on taas säkillinen unihiekkaa. Pienenä "pelkäsin" pikkukakkosen nukkumatti lopetusta. Mun oli ihan pakko laittaa kädet silmille, kun mä uskoin, että jos mä katson sen pätkän niin mä saan unihiekkaa silmiin ja nukahdan heti ja kuka nyt olis kuuden aikaan halunnut nukkua (hymiö).

Mulle tuli mieleen toinenkin muisto; huvipuistosta. Vanhemmat toivat minut ja heidän kummipoikansa Helsinkiin Linnanmäelle. Kävimme hakemassa minun kolme vuotta vanhemman serkun mukaan (juuri sen joka yritti vaihtaa kaikki mun hienot kiiltokuvat rumiin), kun vanhemmat eivät uskaltaneet mennä mihinkään hilavitkuttimeen joten mun serkku värvättiin hommaan. Ensimmäisenä oli vuoristorata. Voi sitä jännityksen määrää kun jonotettiin ja kyyti; taisin kilijua mutta hauskaa oli. Otti vatsan pohjasta ja vähän pelotti. Serkku oli päättänyt jo seuraavan kohteen. Se oli Viking keinu. Serkku ja vanhempien kummipoika menivät keulaan, mutta koska sinne ei mahtunut, minä jäin keskelle. Helvetti mikä kyyti (anteeksi ruma sana). Minä roikuin turvakaiteen päällä itkien. Isä ryntäsi kysymään laitteen käyttäjältä voiko keinusta pudota. Hän sanoi, että ei voi ja kaikki turvakaaret tarkastetaan ennen käynnistystä. Isä oli sanonut että no siinä tapauksessa anna mennä. Minä olin ihan kauhuissani. Olo oli ihan hirveä. Muistan toivoneeni, että se loppuisi pian. Jalat eivät meinanneet kantaa kun kyyti loppui. Siihen loppui mun Lintsireissu. Olo oli aivan surkea. Itkin isälle, että minun oli huono olla. Isä tarjosi suolaista syötävää, mutta en pystynyt syömään. Sanoin, että en mene mihinkään hilavitkuttimeen enää ja itkeä tihrustin. Serkku vei kummipojan seuraavaan laitteeseen joka oli mustekala. Näin kuinka kummipoika kiroili koko kyydin.

Vanhemmat pääsivät halvalla. Minä en suostunut kahden laitteen jälkeen enää mihinkään ja kummipojalle riitti kolme (hymiö).

Nykyäänkään en voi mennä Viking keinuun... en vain pysty. Vuoristorata on yhä mun suosikki. Onneksi mun kummipoika on rokea ja häntä ei pelota (hymiö). Hänen mielestä ketjukaruselli on kaikkein paras. Minä kokeilin kerran ja huono olohan minulle tuli. Kummipoika vetäisi kerran 5 kertaa ketjukarusellin ilman huono oloa. Ihme ukko (hymiö).

Nyt nukkumatti koputtelee oville.
Kauniita unia ja peukut mulle pystyssä, että nuijanukutus tulee. Äiti nimittäin ihan varmaan taas valittaa mun mustista silmänalusista.