Olin unohtanut tämän, mutta tänään se hiipi mieleen aivan yhtäkkiä.

Puunukke<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Minä olen vain puunukke

kiinni naruissa

ja joku laittaa poletin koneeseen

ja minä alan taas tanssia

ja kun ihmiset nauraa ja pilkkaa

niin minä vain hymyilen

puinen leuka väpättää

kun minä sinua rukoilen

 

tule mun luo,

tule mun luo,

sä et ohi mennä saa

sun täytyy jäädä katsomaan

tule mun luo,

tule mun luo

kun ilta illan jälkeen

narut repii poikaa puista,

joka vuokses tanssii vaan,

vuokses tanssii vaan

 

mul on muoviset kiiltävät silmät

ja tukka hampusta

ja tämä iloinen, ikuinen hymy, hei,

se on vain maalia

ja tämän lakatun pinnan alla

jo vanhuutta halkeillen

sielu puinen kuivuu kasaan

sinua rukoillen

 

tule mun luo...

 

ja minä ilman näitä naruja

kai kasaan lysähdän

välissä helvetin ja taivaan

kun minä tanssini esitän

ja sinä päivänä, kun minut siirretään

syrjään tieltä uusien

minä pölyisen varastohuoneen nurkasta

sua rukoilen

 

tule mun luo,

tule mun luo,

sä et ohi mennä saa

sun täytyy jäädä katsomaan

tule mun luo,

tule mun luo,

kun minä ilta illan jälkeen

paljain jaloin, lasimurskalla

vuokses tanssin vaan

vuokses tanssin vaan

Sir Elwoodin Hiljaiset värit ~ Puunukke