Huomenta,

Hitsi nukkumatti; se on alkanut leikkiin mun kanssa piiloa. Ensin haukotuttaa, silmät lupsuu ja kun pääsee potslojoon niin BLING sinua ei nukutakaan. Mun pitäis saada sellainen katkaisija päähän; se pyörittäis vain itsesuggestio ajatuksia "Olet väsynyt. Sinua nukuttaa. Et jaksa muuta kuin nukkua." mutta ei... pää pyörittää juttuja, muistoja yms. No kai nekin pitää joskus käydä läpi. Eilen pyöri melkein 11 vuotta erilaisina muistona mielessä. Niistä voisi vaikka kirjoittaa ihan oman merkinnän.

Uni tuli kun olin hakenut Panadolin; Kovalevy kävi liian kuumana (hymiö hymiö hymiö). Nukkumattikin kyllästyi piiloleikkeihin ja heitti hiekkaa joskus yhden jälkeen yöllä. Mua palelee ihan hirveästi juuri nyt Päivällä, illalla, yöllä. Vaikka on peiton alla niin olen kuin horkassa. Saiskohan jostain ostettua sisätilalämmittimiä, sellasta ihmisille tarkoitettua (hymiö)? Uus peitto vois kyllä tehdä hyvää. Kaupassa olen katsellut sellaista peikkoa siis peittoa, joka tuntuu kesällä viileältä ja talvella lämpimältä. Tämä pitää ihan ehdottomasti ottaa mietintämyssyyn.

Heräsin aamulla 3 minuuttia ennen kuin puhelin olisi herättänyt (tää on mun taito). Se herätys pitäisi varmaan laittaa hieman aikaisemmaksi. Tuppaa tulla kiire aina lopussa kun vedän puoli seiskaan. Tänäänkin meinasi puolet asioista unohtua. Oven painaessa kiinni muistin, että pyörän valo oli kotona ja heijastinliivikin oli jäänyt. Ei muuta kun ovi auki ja kaikkein tarpeellisimmat mukaan.

Hissi taas kerran ryttyili. Se jää kerrosten väliin. Hetken kun odotat ja tilaat hissin seuraavasta kerroksesta niin hissi tulee, mutta tänään jäi välille taas kerran enkä viitsinyt alkaa korjaamaan hissiä. Meillä nimittäin on sellainen kepakko millä ronkitaan ristikon läpi ja hetken pyörittelyn jälkeen hissi toimii taas. Reippaana juoksin raput alas. Sori naapurit jos töimistin liian lujaa (yritin kyllä mennä hiljaa). No yöllä naapuri lähti kopi kopi kengissä viemään koiraa ulos ja jotain outoa tapahtu vähän ennen kuin nukahdin; naapuri oli jälleen koiran kanssa käytävässä ja koiraa komennettiin. Ihan kun naapuri olis vienyt koiran toiselle naapurille? Jotain vispilänkauppaa siinä on kyllä menossa.

Ulkona on kylmä. Onneksi olin pukenut tarpeeksi päälle. Auton ikkunat olivat jäässä. Ihmiset raapivat tosissaan ikkunoita auki. Minä ajelin varovasti pyörällä ja pysyin pystyssä (Kompurastakin tulee hyvä hevonen kun pysyy pystyssä).

Auttajanainen tuli taas vastaan. Meille on tullut tavaksi tervehtiä ja joskus heitetään muutakin juttua. Hän varoitti tänään huomisesta myrskystä. No huomenna olenkin julkisilla liikenteessä. Töiden jälkeen pitää kiirehtiä bussille ja lähteä työleirille.

Aivan upea aamurusko oli taivaanrannassa. Harmitti, että ei ollut kameraa mukana. Värit aivan upeat ja niin kaunista. Melkein teki mieli jäädä vain katselemaan ikkunasta. Olisi ollut kiva jakaa se teidänkin kanssa. Radio soitti juuri tämän Eaglesin biisin.

Tequila Sunrise

It's another tequila sunrise,
stirrin slowly across the sky,
I said goodbye,
he was just a hired hand,
workin on the dreams he planned to try,
the days go by.

Every night when the sun goes down,
Just another lonely boy in town,
And she's out runnin round.

She wasn't just another woman,
And I couldn't keep from comin on,
It's been so long.
Oh and it's a hollow feelin,
When it comes down to dealin friends,
It never ends.

Take another shot of courage,
Wonder why the right words never come,
You just get numb.
It's another tequila sunrise,
And this old world still looks the same,
Another frame.

Muruset; ihanaa päivää teille kaikille. Elkää huolehtiko ja muistakaa laulaa. Minä laulelen aina töissä. Kerran säikytin pomon kun laulelin Kolmatta naista; Pomo kuuli kohdan: "Ois kai siistii antaa periksi/ toteais vain kylmästi ei tästä mitään tuu/ lähtis kävelemään painais oven kiinni perässään." Ihan paniikissa tuli kysymään, että aionko lopettaa heillä. Mua alko naurattaa, että juu ei tässä mitään. Lauleskelin tuon radion mukana. (pomo ei ollut kuunnellut yhtään). Mun kuorossa on aina paikkoja avoinna. Välillä sitä tarvitaan ystäviä laulamaan mun sydämeni laulua, kun se itse on sen unohtanut. Kyllä se mun sydän aina kertsiin ehtii mukaan.

Tulipa taas pitkä lätinä (hymiö).