Viikko meni yllättävän nopsaan. Pääpellellä töissä on hieman huono omatunto. Hän räpsähti minulle syyttä suotta ja yhden sanan sanominen näyttää olevan hankalaa hänelle; Anteeksi. Nyt kun hän tarvitsee minun neuvoja hän steppailee pitkän aikaa; kiertelee ja kaartelee ja on kovin vaivautunut kun tarvitsee apua.

Tiistaiaamuna minua alkoi hymyilyttämään. Olin menossa pysäkille kun jäppinen ohitti minun ja sivusilmällä huomasin, että hän kääntyi vielä katsomaan peräänsä. Näkymättömyyspulveri ei näköjään aina tehoakkaan. Hassua kuinka tuollainen katse voikaan kohottaa itsetuntoa. Tiistai alkoi hyvissä merkeissä; hymyillen. Tosin hymy meinasi hyytyä kun Sirkuksessa oli kireä tunnelma, mutta yritän olla välittämättä.

Salilla käynti on taas aloitettu. Iltaisin tahtoo väsyttää, mutta jostain kaivan vielä potkua ja lähden puurtamaan. Tekee hyvää päälle ja sydämelle; Stressi tulee purettua hilavitkuttimiin ja salin sauna rauhoittaa poukkoilevan mielen kuohut lopullisesti.

Eilen meinasi käydä huonosti. Olin suojatiellä, ensimmäinen auto antoi tietä. Varovasti astuin suojatielle, sillä huomasin, että takaa toista kaistaa tuleva auto on edelleenkin tulossa. Varovasti kurkkasin ku autoilija huomasi minut ja painoi jarrua. Taisi säikähtää. Samaisella suojatiellä on meinannut käydä samanmoinen vahinko. Autot tulivat letkassa yhdellä kaistalla ja ensimmäinen antoi tietä minulle. Takana tullut vaihtoi kaistaa ja meinasi kiihdyttää päälleni. Tyttö kyllä säikähti pahanpäiväisesti. Näin kuinka hän laittoi käden suulleen ja valahti kalpeaksi kun oli saanut auton pysähtymään juuri ennen suojatietä. Onneksi osaan varoa kyseistä risteystä.

Isäni mielestä minulla on parantavat kädet. Joululomalla isän hartioita kolotti. Pyysi, että hieron hartiat kuntoon. Hetken hierottua kipu hellitti. Peukaloni löytävät kuona-aine möykyt hartioista nopeasti. Pieni hieronta ja muutaman sekunnin painallus helpottaa kipukohdan. Isoisoäitini osasi parantaa. Hän korjasi äitini peukalon, kun äiti oli lyönyt vesomella peukalonsa poikki. Mummo oli puhdistanut haavan ja sitonut sen hyvin. Äidillä on pieni arpi peukalossa muistona lapsuudesta.

Kuten huomaat; ajatukset risteilevät ja poukkoilevat pitkin ja poikin. Taidan laittaa koneen kiinni ja lähteä puistoon parin tunnin kävelylle. Kamera taskuun varmuuden vuoksi. Hyvää loppiaista.