Noin laitetaan alkuun heti että rutisen ja syy on varmaankin pahan keisarin. Siis jos mielesi on hyvä ja  et halua kuulla rutinoita suosittelen, että jätät lukematta.

En tiedä kuinka minun sunnuntai-iltani aina venyvät. Eilenkin kukuin puolen yön jälkeen ja yhtään ei väsyttänyt. Katselin jonkin matkaa Robbie Williams konserttia ja loppu meni kovalevylle. Se on niin hipi! Jossain välissä alkoi silmä lupsuun ja laitoin telkun kiinni vaikka ajattelinkin, että jättäisin Robbien pitämään seuraa ja laulamaan tuutulauluja minulle.

Yöllä heräsin ja kelasin taas asioita. Tiedän, että se ei kannata ja kaikki murheet ovat aina paljon suuremmat kuin aamulla tai päivällä ajateltuna. Ajatusten noidankehä oli pakko katkaista ja ajattelin vain mukavia asioita ja uni tuli takaisin silmään. Aamulla olisi nukuttanut.

Jotenkin alitajunta ohjailee minun sunnuntai-iltoja. Haluan venyttää sunnuntaita mahodisimman pitkään jotta maanantai ei tulisi. Tyhmää, tiedän. Nyt pitäisi ajaa uudelleenohjelmointi. Sunnuntaina ajoissa nukkumaan jotta maanantai ei ole paha.

Tietenkin kun olen väsynyt ja muutoikin herkillä niin enköhän löytänyt virheen. Huomenna vielä pitää korjailla sitä, mutta eiköhän se siitä. Olen koko iltapäivän ruoskinut itseäni siitä virheestä vaikka se ei mikään maata kaatava juttu ole.

Viikonloppun olin muutoinkin herkillä. Kotimatkalla liikennevaloissa meinasin purskahtaa itkuun. Tuli mieleeni mitä kummipoikani oli sanonut minusta. Se oli kaunista mitä hän oli sanonut. Tämä tapahtui kesäloman jälkeen. Olin loman jälkeen lähdössä takaisin kaupunkiin ja mökillä oli vieraita. Jotekin kyyneleet tulvahtivat silmiini ja nielin itkua kun tein lähtöä ja halailin kaikkia. Kummipojan sisko oli kysellyt "Miksi SS itkee? Itkeekö hän aina kun hän lähtee?" Äitini oli selittänyt, että olin vain vähän ikävissäni, koska tiesin, että en näe kaikkia vieraita vähään aikaan. Kummipoikani oli sanonut; "SS on niin sydämellinen ihminen ja siksi itkee." Se poika on kyllä silmäteräni.

Eilen märisin kun katselin "Strong Medicine" sarjaa. Minä melkein tyrskin täällä kun eräs äiti kuoli ja hänen 15-vuotias tytär oli hänen luonaan.

Nyt on pakko tehdä Vintin keväällä käyttämä Plus lista,

+ Tämä päivä on saatu iltaan ja maailma ei kaatunutkaan vaikka teinkin virheen.
+ Ulkona olo piristää aina kummasti.
+ Pikku itku (vaikka se olisikin itsesääliä) tekee hyvää aina.
+ Huomenna on uusi päivä ilman virheitä.
+ Kummipoika on ihmeellinen.
+ Omat vanhemmat ovat ihmeellisiä. Minun turvaverkko.
+ Kyllä se tästä.
+ Opi antamaan itsellesi anteeksi.

Mukavaa maanantaita ja lokakuuta.