Kiitoksia huolenpidosta ja pyydän anteeksi, kun hävisin langoilta. Toissa viikolla harmitti tuo oma tyhmyys ja mieleni askarteli äidin operaatiossa, joka tehtiin juuri ennen lomaani. Olin siis viime viikon lomalla ja samalla olin äitivahtina. Äiti oli päiväoperaatiossa sairaalassa ja sain äidin illalla matkaani mukaan, kun olin menossa kotiin lomalle. Äidin vahtimisessa menikin melkein koko viikko. Äitiä piti muistuttaa koko ajan, että hän ei nostele painavia ja muistaa huilata tarvittavaessa ja välillä piti pakottaa huilaamaan. Viime viikonloppu menikin, että sanoin "Älä nosta. Anna kun minä otan ja autan."

Loma oli ihana. Ilmat hyvät ja kun äitivahdista pääsin olinkin ulkona tekemässä puita. Isä oli ostanut polttopuita. Isä sahaili ja minä haloin ja pinosin. Tosin isä ensin pelkäsi, että huitasen kirveellä jalkaani. Hakkaamiseni näytti "Lehmän hännältä". Viime kerrasta on pari vuotta aikaa, mutta kun tuntuma löytyi niin puita meni halki niin, että rakko jo uhkasi kättä. Siispä siirryinkin pinomaan puita. Ulkona meni tunteja ja puupino kasvoi. Tuntui hyvältä nähdä kätensä jälki.

Lomalla tuli nukuttua päiväuniakin. Ruuan päälle piti ottaa ruokaperäiset ja torkahtaa viideksitoista minuutiksi ennen kuin jatkoi hommia.

Nyt takaisin ja äänestämässäkin on käyty. Kohta tulosruudun ääreen jännäämään.
Anteeksi jos huolestutit teidät.