Juokseepa nämä viikot nopeaan. Hyvä kun itse pysyn laskuissa mukana.

Edellisenä viikonloppuna nappasin kummipoikani kyytiin (tämä oli kiitosmatka, kun kummipoikani oli auttamassa minun muutossa ja homma tapahtui.) ja suuntasimme ensin Lempäälään Ideaparkiin. Kummipoikani on jo 12-vuotta, mutta hän vieläkin tykkää leikkiä Legoilla ja Ideaparkissa oli LegoShow. Minusta on ihanaa, että hän on vielä lapsi ja jaksaa/tykkää leikkiä. Näitä aikuisen murheita ja huolia kerkiää kantamaan ihan tarpeeksi joten on hyvä, että hän on vielä lapsi. Kummipoika itse ehdotti tuota LegoShowta. Olemme aikaisemminkin käyneet LegoShowssa ja kummitätikin pääsi olemaan lapsi ja leikkimään legoilla. Ihanaa. Siinä unohtui aika ja paikka. No Ideaparkin LegoShow ei ollut niin hyvä kuin ne missä aikaisemmin olimme käyneet.

Kävimme syömässä Coyote Bar & Grill ravintolassa. Kummipoika kun on allerginen sanoin tarjoilijalle, että hänen ruokansa tulee valmistaa erityisen huolellisesti. Maitoa ei saa missään nimessä olla ruuassa tai meille tulee sairaallareissu ja mausteeksi kävi vain vähän suolaa. Kummipoika sai lehtipihvin joka oli valtava. Onneksi hänellä oli nälkä joten ruoka hävisi lautaselta ja vatsa täyttyi. Hyvää kuulemma oli. Itse söin hyvän pihvin myös. Kovasti tyytyväisiä olimme Kojootin palveluihin. Tarjoilijat ystävällisiä ja avuliaita ja koska kummipojan allergia pienensi itse annosta kompensoitiin se valtavalla pihvillä. Voin mennä toistekin syömään tuonne.

Iltapäiväksi ajelimme Tampereelle ja menimme Plevnaan elokuviin. Menimme katsomaan KungFu Pandaa. Olimme tietenkin hyvissä ajoin (minun pahe; olen mieluimmin etuajassa kuin myöhässä) ja lippujen oston jälkeen meillä oli noin tunti aikaa odottaa. Meillä on ollut tapana pelata muutama erä flipperiä. No niin teimme nytkin. Ensin pelasimme erän elektronista flipperiä, mutta kumpainenkaan ei oikein pidetty kyseisestä pelistä. Alakerrasta löysimme mekaanisen vanhanajan flipperin joka oli tehty Indiana Jones tyyliin. Laitoin 2 eurosen koneeseen ja loppu odotteluaika meni pelatessa. Hauskaa oli. Meidän kummankin suosikki on eräästä elokuvateatterista jossa oli Elvis-flipperi. Kun pallo karkasi kuului koneesta "Elvis has left the building!" ja alkoi lopputunnari soida kunnes uusi pallo pompsahti ammuttavaksi.

KungFu Panda -elokuva oli hyvä ja hauska. Siinä oli jokaiselle jotakin. Elokuvassa oli myös hyvä opetus meille jokaiselle. Se voima löytyy meistä jokaisesta itsestään. Kotimatkalla hyräiltiin loppulauluna soivaa "KungFu Fighter" -laulua. Kummipoika piti elokuvasta ja niin tein minäkin. Molemmat nauroimme välilä ääneen.

Vaikka olen edelleenkin koeajalla uudessa sirkuksessa on minulle tarjottu jo koulutusta. Yhden olenkin jo varannut itselleni. Koulutusta ehdotti minulle ihan Pääsirkus tirehtööri.

Perjantaina oli taas höpövaihde päällä ja tyttöjen kanssa kikattelimme iltapäiväkahvilla. Pöydällä oli kuvasto meikeistä ja meikeissä oli tuoksunäytteitä. No mehän tuoksuttelimme niitä ja nuuhkimme. Nauraa räkätimme. Itse en huomannut ollenkaan, kun esimieheni oli sanonut "Noh kohta hymy hyytyy kun tulee pidempi matka." Työkaverini tarttui tuohon ja alkoi tenttaamaan, että suunnitellaanko hänelle jotain matkaa. Puheenaihe muutettiin äkkiä lomamatkaksi ensi talvena. En siis kiinnittänyt asiaan enempää huomiota.

Kun olin hakemassa paperia kopiohuoneesta sanoi minun esimies: "Sukulaissielu, voisitko jäädä hetkeksi. Minulla on asiaa sinulle." Kiltin tytön syndrooma pamahti heti päälle ja mietin, että mitähän olen tehnyt väärin ja mietin kuumeisesti miten korjaan asian. Esimieheni piti minua jännityksessä koska jutteli ensin oman kolleegansa kanssa jonkun tovin ja minä odotin kiltisti.

Minun eräs kolleega totesi vaan, että meidän pitäisi ehdottamasti järjestää kesäretki vielä tänä kesänä ja minut mukaan. Saattaisi tulla aivan hulvaton matka. Minä vain virnistin. Esimieheni sanoi, että varmasti näin kävisi ja sanoi miettivänsä asiaa.

Ehkä näytin hieman hämmentyneeltä, koska esimieheni aloitti, että "Haluan puhua sinun kanssasi täällä, kun sinun huoneessa on aina ylimääräisiä korvia." (huoneessani tekee töitään vielä yksi muu työntekijä minun lisäksi ja naapurihuoneesta pyörii aina pari tyyppiä höpöttämässä ja nauramassa huoneesani). Hän (esimieheni) ja Päätirehtööri olivat päättäneet, että minut lähetetään ulkomaille koulutukseen ja nyt minulta kysyttiin, että suostunko lähtemään. Sanoin, että tottakai suostun lähtemään. Joten nyt vaikka olen koeajalla minä katselen matkaa ulkomaille koulutukseen. Minulle tämä oli suuri kunnia ja osoitus siitä, että työtäni arvostetaan. Vanhassa sirkuksessa minä en koskaan päässyt koulutukseen vaan itse johtajat kävivät jos minkälaisessa koulutuksessa. Minun piti jäädä pitämään sirkus pystyssä. Nyt minulle tarjotaan koulutusta ja tämän asian tiimoilta minulle tulee useampi ulkomaan matka. Ihanaa! Tästä minä tykkään.

Onpa mukava lähteä taas töihin.
Ja kello nakuttaa taas jo vaikka mitä joten pitää rientää.
Ihanaa maanantaita vesisateesta huolimatta.