Perjantaina en juonut kahvia... sain kamalan päänsäryn. Onneksi särkylääke vei siitä terän. Pääsin autoilemaan aurinkoisessa kelissä. Tosin moottoritiellä minulla paloi käämit täysin. Olin ohituskaistalla joka meni sallittua nopeutta ja ohitimme hitaampia. Huomasin että taakse ilmestyi farmari Volvo ja tuli ihan kiinni autooni ja yritti näin, että olisin väistänyt häntä ja hän olisi ollut tien keisari. Jos olisin vaihtanut hitaammalle kaistalle olisi se aiheuttanut vaaratilanteen, joten olin välittämättä. Kiihdytin vautia kun hitaammat pääsivät turvallisesti toiselle kaistalle. Minulla kun on periaate, että ohitettava auto pitää näkyä taustapeilistä ennen kuin vaihdan kaistan. Tämä Volvo survoi itsensä hitaampien kaistalle ja ohitti minut sieltä. Minä painoin pilliä ja pitkään. Tuskin kuuli sillä hän alkoi hiillostaan seuraavaa roikkumalla takapuskurissa.

Toinen vaaratilanne tuli kun taksi lähti ohittamaan ohituskieltoalueella minua. Paikka oli vielä risteysalue. Taksi oli Invataksi. En painellut pilliä, mutta toivon, että taksi pääsi turvallisesti perille kaahailusta huolimatta.

Ihanaa oli mennä omien pariin. Nukuin pitkästä aikaa todella hyvin. Perjantai-iltana kun nukahdin nukuin sikeää ja hyvää unta aamuun saakka ilman heräilyjä. Olo oli todella levannyt lauantaina. Lauantaina isän kanssa vaihdettiin kesärenkaat. Isä opetti heti renkaiden vaihdon, jotta pärjään kun autoilen ja jos rengas puhkeaa.

Kummipojan näin lauantaina. Oli mukava nähdä. Minulla oli jo ikävä. Auttelin kummipojan äitiä sähköpostin kanssa ja saimme kuntoon sen.

Eilinen oli rauhallinen, mutta kotona isä jännitti, että kuinka minä pääsen kesärenkailla perille. Satoi alijäähtynyttä vettä ja auto oli jääkuoren sisällä. Onneksi tiet olivat vain märät ja matka taittui ihan hyvin. Soitin pariin otteeseen, että eivät hätäile ja murehdi kotona.

Tänään satelee. Autolla on mentävä tänäänkin sillä en saanut parkkiin kuin sellaiselle paikkalle johon tulee puhdistus tänään. Tänään tarvin suojelusenkeleitä. Säätiedotus lupasi aamuksi hieman huonoa. Pitää siis ajaa varovasti. Olisi niin ihana vain kääntää kylkeä ja kuunnella sadetta, mutta ei auta.

Maanantaita!

Edit 7.30

Turvallisesti perillä. Ei hätää. Vettä satoi ja kylmä tuuli kävi muutoin ok keli ajella.